Hemma nu.. Är astrött :(

Jag gick till Sara och så åkte vi mä hennes mamma och hämtade Carro. Vi kom till församlingsgården typ en kvart tidigare. Vi gjorde inte så mycket där.
En del hade tagit mä sina föräldrar, för på lappen som vi hade fått stod de att man kunde de om man villa. Det var en man där som hette Micke, som berättade om sitt liv, som hade mycket mä döden och göra. Orkar inte berätta hela historien men när han berätta, så fick jag kämpa med att hålla tillbaka tårarna. Blev ändå tårögd lite då och då.
Sen efter fick vi fika, och sen fick vi åka hem. Det slutade runt 16.30. Jag orkade verkligen inte stanna på Ljusdal mä Carro och Stina. Vi skulle ju vara i kyrkan klockan 6, men de sket jah i. Det var nog inte så viktigt. Tror att de skulle vara nånting att dom skulle tända ljus för dom som hade dött och räkna upp dom.
Jag går ju aldrig till kyrkan och tänder ljus på nån grav, känner ingen som har dött och är begravd där. Kommer från stockholm, (ni som inte vet de) och har bara bott här i 5 år.

När Micke berättade va de många namn som ploppade upp i huvudet på mej. Människor i min familj som har dött. Har ingen bild på dom på datorn, annars skulle jah ha lagt upp nå bilder....




NÅN SOM HAR SKÄRT I PUMPOR IKVÄLL DÅ?
Kommer inte ihåg om jag nånsin har gjort de?? Iaf va de en pumpa utanför församlingsgården som några ungar hade gjort tror jah.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0