Tisdag 27/4

Skrev aldrig om dagen igår för att min kamera dampade, det är så tråkigt att skriva ut ett inlägg utan bild.. Min nu så fungerar kameran iaf.
Vi tar lite kort vad som hände igår: På gympan skulle vi egentligen ha börjat med fystesterna, men Lollo var inte där. Han var en av dom som hade följt med till Barcelona med Fotbolllsprofilen. Istället fick vi ha två killar, och vi "lekte" lekar... Astråkigt!
På syslöjden är jag snart klar med överdelen på klänningen, bara dragkedja kvar. Pratade inför klassen på svenskan (en sak till den muntliga delen), det gick väl bra. Koncentrerade mig verkligen på att inte säga för mycket "sen, åsså, typ..", ni vet sånna saker. Annars hände det inte mycket.




Idag på morgonen hade jag mattelektion med 9B istället för SO med min klass. Vi skulle gå igenom lite om hur det muntliga nationella provet går till. Sen fick vi öva i grupper med något gammalt prov från 2006, tror det var 06.
Lektionen efter hade jag matte igen, men då orkade jag inte jobba någonting. Kanske gjorde bara två uppgifter. På svenskan så har vi börjat att skiva en "folksaga", ni vet som typ Hans och Greta. Har inte börjat skriva än, men har kommit på några ideér. En av dom är att det ska handla om en liten ensam pojke som heter Oscar och hans jakt efter vänner, sen träffar han troll, nissar och kanske en och annan häxa.

Under elevens val var vi på studiebesök hos Rosehills, vi skulle få lära oss att duka. Vi håller ju på med vett och ettikett på hemkunskapen. Elevens val var sista lektionen, och jag fick skjuts hem med Sara. Men vi fick stå och vänta på hennes mamma ett bra tag i blåsten. Jag trodde mina öron och fingrar skulle flyga av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0