Stockholm : ALLA DAGARNA !

LÖRDAG, 26/12 :

Det var inte precis den bästa dagen att åka tåg på, det snöade jättemycket och de kunde ju göra att de blir en massa förseningar och sånt. Det är de sista man vill.
Det blev taxi ner till Station och tåget gick 18.10, vi var framme vid 21.30. När vi kom hem till pappa såg vi att han hade köpt en ny tv. En 46" LCD tv med FULL HD. Och de hade han inte sagt heller !! Han hade typ köpt den i November.
Jag och Dennis hade inte ätit nån middag så vi delade på en pizza.


Hahah, patrik ! x)


SÖNDAG, 27/12 :

Pappa fyllde 67 år idag ! <3
Jaaa, jag vet att han är gammal.. men, jaja. Vi fira hemma hos min halvsyrra, åt lite tårta.


MÅNDAG, 28/12 :

Idag åkte jag och shoppade i Skärholmen !



De var aspackat med folk, gick knappt att komma fram. Iaf inne på Gina Tricot, hittade en brun cardigan där och en lila t-shirt.
Inne på Vero Moda köpte jag ett par jeans-tights som är nästan helt som vanliga jeans.



På HM hittade jag en svart väst, den var typ en storlek för stor men tänkte att de går nog ändå. Köpte också mina försenade Julklappar till Sara och Carro.
Inne bland alla affärer så fanns det en stor rosa trappa. Den va jättecool, överallt på trappstegen var de en massa rosa lampor. Tänkte ta fram kameran och ta kort på den, men de var så himla mycket folk. Dom vill nog inte vara med på bild x) !
Var inne i en skoaffär (kommer inte ihåg vad den heter, Belle tror jag), där sålde dom en massa skitsnygga klackskor för 99 kr!! och tänk att dom faktiskt hade storlek 41 !? Haha. Men de var så himla proppfullt med folk och man kunde typ inte sitta nånstans och prova heller. Är så himla sur att jag inte köpte nå skor, men jaja.... Ville inte heller visa min fina omplåstrade tå heller. Gu va roligt de måste se ut om dom såg mej prova nån sko, Haha !!


TISDAG, 29/12 :

Idag var jag med Malin, vi gjorde inte så jättemycket. Pratade, kolla på film och var ute ett tag.
När jag sa att de hade varit -28 grader hemma hos mig så blev hon jätteförvånad. Men i Stockholm blir de ju inte mer en typ -15.



Det är endå ganska mycket snö i Stockholm, typ lika mycket som i Ljusdal. Eller mer ?? :o


ONSDAG, 30/12 :

Gjorde inget speciellt idag, vara bara hemma. Karina (min faster) kom. Hon bor i Paris. Min faster pratar ALLDELES för mycke ! man önskar de fanns en avknapp på na. Hon är lite trög ibland för hon fattar iunte vad man menar också. Hon är ju bra på svenska, men jah... Lite trög som sagt x)
Hon hade med sig fransk pizza, så deblev att vi åt pizza igen.


TORSDAG, 31/12:

NYÅRSAFTON!!

Under kvällen var vi hemma hos min halvsyrra. Maten som vi åt var skit god, men som vanligt började Ilona och Karina att bråka. Precis som 2 år innan...
Öppnade lite sna Julklappar idag också.



Man ser pappas lilla kattunge på bilden !! ^^ Hihi, han har ingen namn än x)

Jag fick en tröja från paris utav Karina och den kommer jag aldrig att använda !! Den hade värsta stora pälskragen. Karina sa att de va "inne" i paris. Men nu... inte här!! Jag tror man kunde ta bort kragen, då kanske... Men bara kanske, går den att använda.


FREDAG, 1/1 :

Ett nytt år ;D

Den här dagen slappade jag mest, gjorde inge speciellt.


LÖRDAG, 2/1:

Sista dagen i Stockholm kan man säga. Karina åkte hem under natten och brosan hade sovit över hos sin kompis, men jag och pappa åkte till Ilona på morgonen, för att typ jag skulle säga hejdå till Filip. Då började Ilona och pappa bråka, så fick man sitta och lyssna på de.
Ilona skulle typ försöka gör "om" nyårsafton för Filip, för att han hade blivit ledsen. Men innan vi åkte sa jag tyst till pappa:

"Vi ska väl inte vara här då?"
"Neee.."


På kvällen tänkte vi åka och kolla på Avatar på bio. Men vi råkade komma lite för sent och det var bara 9 platser kvar. Och de var hur lång kö som helst, och till slut var de slutsålt. Och då på tillbaka vägen sa pappa: "Nu ska vi til Ilona".
Men jag totalvägra, jag ville inte vara där om dom börja bråka igen. Skulle inte heller tåla Ilonas kanske fejksmile hela kvällen, för hon vill att de ska bli perfekt. Så vi hyrde en film, och så släppte dom av mig hemma och dom åkte. Så kollade vi på film när dom kom tillbaka.


SÖNDAG, 3/1:

Idag så åkte vi hem klockan 12.30. Och vi var hemma klockan 16.20 nånting, efter att ha tagit bussen också. Tiden gick ganska fort på tåget den här gången.
När jag kom hem så satte jag mig och spela gitarr typ på en gång, de var så länge sen x)


Kommentarer
Postat av: Johanna

fan vilket fint hår du har!!!!!!!!!!

2010-01-04 @ 23:08:26
URL: http://lingefors.blogg.se/
Postat av: A N D R E A

gillar din header!

2010-01-05 @ 20:33:00
URL: http://andreaemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0