Balen

   Nu skriver jag det här i början, så att det inte blir något "missförstånd". Det här är inte våran bal. Jag och Carro var servitriser på 9:ornas bal igår kväll, nästa år är det våran tur.

    Direkt när jag kom hem från skolan tog jag någonting att äta och sen började jag locka håret, tog en evighet! Jag var klar med håret när Carro skulle hämta mig och en kvart. Så det vart lite stressigt.
    Carro och jag hade typ precis likadana kläder, precis samma blus från H&M. Hon och jag hade på oss höga svarta pumps, men vi tog av oss dom för det var alldeles för jobbigt! Det vart ballerina istället.


Nervösa flickor!

    Vi började severa vid ungefär 18.30. Jag gjorde kvällens första tabbe, glömde vänta på nickningen från Joppe om att vi skulle börja när vi stod vid borden. Så jag började bara, men det var bara vi som servera som märkte det så.
    Vi skulle alltid se till att det fanns mat på borden, fylla på potatis, dricka och såser och servera spett. Man kände sig jättedum när man gick mellan borden och kollade ner i bägare! ^^
    Ärligt talat, tror jag vi hade roligare än 9:orna under middagen, vi höll på och skratta och skojja bakom vid köket. När dom hade ätit klart så fick vi äta, vaniljglass med jordgubbar, chokladsås och maränger till efterätt klämde vi också i oss.


Det var någon slags "show" efter middagen, men vi fick nöja oss med att kolla från fönstret.

Sen bytte några av oss om, för vi fick ju också vara med och dansa. Det vart inte mycket dans, men iaf. Jag och Carro "försökte" bugga några gånger!^^ Vet inte om det gick så värst bra. Det var skitrolig att kolla på när Pajen och Lotta dansade (lärare), Lotta är en bit längre en pajen. Maggan dansade också med några av killarna från nian, hon var typ två huvuden kortare!

Såhär så jag och Carro ut då:


Sockersöt!


(Ingen åsikt..)

Vi fick vänta ett tag på Carros pappa, så nu är jag myggbiten fulla axeln. Plus att jag har en bild på när en mygga sitter i pannan på mig! Och nu känner jag myggbettet, hoppas man inte ser det imorgon på skolavslutnigen (fredag).





Kommentarer
Postat av: josse

Fin klänning du hade:D

2010-06-13 @ 17:24:49
URL: http://ilyjosefineomg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0