Torsdag, Kajvall 25/2

LÅNG TEXT, MEN LÄS! ;)

När jag gick upp idag gick jag direkt och kollade hur kallt det var, -29 grader, och idag var det ju friluftsdag. Packade ner Fanta och Marabou, 3 bullar och två äpplen i ryggan. Jag har inga täckbyxor som är inte är för små så jag klädde på mej tights, lösa jeans och teamsportia-byxor över.´Det vart varmt och skönt.

När jag kom till skolan satt Carro, Sara och Stina i Giganten. Där flätade jag två flätor för jag hade inte hunnit det hemma, sen gick vi till Coop för att dom ville köpa godis. Jag hade ju redan lite, men jag köpte ändå lite smågodis.
Bussen till Kajevall gick 08.30. Jag och Johanna (som fick skjuts till dit) satt mest inne, ingen av oss är riktigt mattåkare x) Det var lite drygt ibland att bara sitta där men det fanns ändå ganska mycket folk att snacka med. Khadra (Idils syrra) skulle låna Lindas (min metor) snowboard och prova åka. Efter det så blev jag också sugen på att prova. Så jag sa det till Linda, men Shauneen var före.

Iaf så efter ett tag skulle jag försöka. Linda visade hur man skulle stå och bromsa. Man skulle antingen lägga tyngden på tårna eller hälen, det gick inte precis så bra. Vi stod ungefär i mitten av backen lite på sidan. Sen så släppte Linda mej och jag visste inte vad jag skulle göra. Det enda jag gjorde rätt var att böja på knäna. Jag stog helt platt på fötterna och åkte hur snabbt som helst nerför hela backen. Jag missade svängen där man skulle åka in för att komma till liften, ist så fortsatte jag framåt ! x)
Jag såg att det var ett litet gupp framför mej, och visste att jag skulle ramla om jag åkte på det. Så jag satte mej på röven och åkte kanske 2 meter. Gjorde iaf inte illa mej ! Det är positivt!

Sen kom Johanna och Linda springande ner, Linda höll på och skratta ihjäl sig. Hon tyckte tydligen att jag var skitduktig typ " Vad kom det där ifrån" och "Jättebra för första gången". Att det såg ut som att jag hade full kontroll även fast jag missade svängen och allt.
HAHA, vi borde ha filmat det!
Är jättestolt över mej själv att jag våga, det var lite av ett nyårslöfte. Att jag skulle våga mer, men då syfta jag mer på Idrotten men det är en början !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0