Inskolningsdagarna Mån-Tis

   Jag har varit lite borta från bloggen i veckan, skolan har ju börjat. Har varit jättetrött och inte pallat lägga ut någonting. Men ska nu iaf ta och skriva lite om dom två inskolningsdagarna vi hade i början. Då sov vi på Folketshus i Hennan från Mån-Tis.

   Först kom vi till skolan, fick scheman, träffade folk man inte sett på länge och träffade såklart lärarana...
11.30 tog vi bussen till Hennan, kändes som jag hade världens största packning. Mycket man skulle ha med när det inte fanns sängar. Sen gick vi till campingen, där var det några som åkte rutschbana och badade. Fy, vad kallt! Filmade med mobilen när Joppe åkte, men tror inte jag ska lägga ut den.

   

   Riktigt fint är det där iaf. Tror det var Karin (mentor) som berättade detta:
Att man hade tagit prover på vattnet i Hennansjön och tydligen var det vattnet bättre än det man får i kranan i Gävle? Duger till att dricka alltså.

   
   Vet inte värför Carro gör sådär med handen? Ser ut som att hon pratar i telefon?

   Carro köpte en glass och smaskade på, jag hade så mycket gott i väskan borta i folkets hus så jag ville inte köpa någonting. Sen så gick vi tillbaka och packade upp. När vi tidigare hade varit där så såg vi att det fanns ett gym, och när vi kom tillbaka sa alla " Det är någon därinne! ". Ett tag senare, så gick det förbi en muskelknutte.
   Till middag åt vi tacos, jag var i gruppen som fixade köttfärsen. Jag som hade ätit tacos dagen innnan. Ganska gott fart det iaf. På kvällen fanns det inte så mycket att göra direkt, så man låg på sitt hårda liggunderlag, snackade och flummade sig samtidigt som man smaskade på godis.

   Dagen efter blev man väckt vid 08.30, man åt frukost och sen hade vi "lektion". Karin och Linda är så himla fokuserade på att göra en bra "stämning" i klassen när det faktiskt inte är några stora problem! Det är dom som gör att vi blir sura.


Kommentarer
Postat av: Sannie

smalösreklam - Idag tog jag mitt första steg mot en spännande och ovanlig resa! I Oktober sätter jag mig på ett plan emot Zimbabwe i Afrika som volontär för att ta hand om lejonungar!



Följ mig blogg vettja om detta låter något intressant och som sticker ut lite bland vanligheten så som naglar, outfits och "vad-jag-åt-i-morse" bilder.



Eller bara ignorera detta skamlösa reklam.

WORD!

2010-08-26 @ 19:28:39
URL: http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0