Stockholm : På vägen dit 6/4

Ska dela upp det här i fyra inlägg, och det här blir det första delen.
Om ni inte vet så har jag varit i Stockholm på "FRIENDS på Skansen", och sen så var det lite shopping efteråt.

Det började med att man måsta kliva upp klockan 03.45, packa ner de sista grejerna och göra frukost att ta med på bussen. Det är omöjligt att klämma i sig en torr macka typ mitt i natten. Sara kom och hämtade upp mig ungefär en timme senare från när jag gick upp.
Bussen gick från skolan klockan 5, och precis som förra året var alla eleverna där före lärarna! Vi klev på och nästan alla ville sova, försökte jag också men det gick inte så bra. Det blev bara att jag låg och blunda. Sara tog nästan direkt på hörlurarna.





Vi gjorde ett stopp i Gävle för fika på Statoil, både jag och Sara köpte "Magnum Strawberry White", min magnum-favorit. Sen på bussen var de flesta vakna, Hon till vänster på bilden är min och Saras mentor Linda.
När vi var i Uppsala ungefär drog dom lite information i mikrofonen. Det var så härligt sen när man kom till Stockholm, jag säger som Linda: "Stockholm måste ligga en mer än en månad före". Med det menar jag att det var så himla fint, alldeles grönt och hur färgglada blommor som helst. Dock så var det lite svårt att få ta bra kort på det från bussfönstret!



Vi var framme på Skansen runt 09.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0